Ljuti umak Pašmanero OPG-a Matulić osvojio Superior Taste Award

PAŠMAN – OPG Matulić iz Pašmana, vlasnika Ane i Krste Matulića, osvojio je prestižnu nagradu Superior Taste Award za ljuti umak Pašmanero.

Vijest je iz središnjice Međunarodnog instituta za okus i kvalitetu u Bruxellesu (International Taste & Quality Institute) na Pašman je stigla u petak i potpuno zatekla Anu i Krstu jer, kako kažu, nisu vjerovali da će njihov ljuti umak zadovoljiti sve parametre i visoke kriterije po kojima se svake godine ocjenjuje gotovo 2000 prehrambenih proizvoda iz cijeloga svijeta.  

- Dugo smo razmišljali o prijavi jer je to uistinu prestižna  nagrada, poznata u cijelom svijetu, i kotizacija je poprilično visoka. Ali, sigurni u kvalitetu našeg Pašmanera, ipak smo odlučili i u ožujku poslali prijavu. I od tada čekamo rezultate. Svaki dan!, kažu nasmiješeni Ana i Krsto, kojima je ovo dosad najveće priznanje za kvalitetu prehrambenih proizvoda. 

OPG Matulić u posljednjih je nekoliko godina stekao zavidan status među malim proizvođačima s otoka, osvojili su više od dvadeset oznaka za kvalitetu Hrvatski otočni proizvod i za kozmetiku i za prehrambene proizvode. Nagrađivani su i na Noćnjaku, dvaput su dobili priznanje Suncokret ruralnog turizma, njihovi proizvodi postali su zaštitni znak i otoka Pašmana i Zadarske županije. Prisutni su na sajmovima otočnih proizvoda, predstavljali su svoj otok u Francuskoj, Italiji, Sloveniji, Njemačkoj, Mađarskoj, a prošle zime paletu njihovih proizvoda, za poklone stranim delegacijama, naručio je i Ured predsjednice RH.

- Ovo je najveće priznanje za naš rad i trud, a Pašman su, eto, sada prepoznali i najveći svjetski chefovi. Nema riječi kojima bismo opisali koliko nam to znači. U svim segmentima dobili smo više od 70 posto pozitivnih ocjena, a za vizualni identitet, odnosno, pakiranje čak 84,2 posto bodova. Ukupni zbroj je 78,8 posto i time smo zaslužili jednu zlatnu zvjezdicu. Vizualni identitet možemo zahvaliti Hand Dizajn Studiju koji osmišljava dizajn svih naših proizvoda, a za Pašmanero su zaslužni osobno Vinko Pašalić i Mirna Saletović, ističe Ana te napominje da je za Pašmanero od ideje do završne izvedbe „kriv“ njezin suprug Krsto.

Ljuti umak Pašmanero koji se našao pred strogim međunarodnim žirijem pripravljen je od 28 vrsta čilija uzgojenih na zemlji obitelji Matulić. 

- Lani smo najviše sjemena dobili od prijatelja, oko 30 vrsta, a 28 ih je uspjelo. Godinu prije  imali smo 11 vrsta, a za sljedeću sezonu planiramo posaditi 600 sadnica različitih vrsta čilija te napraviti još jednu, novu vrstu Pašmanera, koji je 100 posto prirodan umak, u čijoj pripravi koristimo i naš domaći vinski ocat, pojašnjava Krsto i prisjeća se kako mu je ideja o domaćem ljutom umaku pala na pamet kad su on i Ana prije tri godine bili na Sri Lanki i svakodnevno isprobavali jako začinjenu hranu. Inače, u njihovoj kućnoj manufakturi Ana je zadužena za kozmetiku, a Krsto za prehrambene proizvode.

Dodjela nagrade bit će 14. lipnja u Bruxellesu, a uz Krstu, na pozornicu će se popeti i Vinko Pašalić, autor vizualnog identiteta Pašmanera. 

Ovo nije prvi put da nagrada Superior Taste Award dolazi u Zadarsku županiju. Tri godine zaredom osvajao ju je Paški sir obitelji Gligora. Ali ono po čemu se OPG Matulić razlikuje od dosadašnjih dobitnika iz Hrvatske jest da su oni prvi mali proizvođači koji su osvojili to prestižno priznanje. Hrvatski proizvodi već su se nekoliko puta okitili tim međunarodnim priznanjem za vrhunsku kvalitetu i gotovo u pravilu osvajali su ga hrana i piće velikih kompanija poput Podravke, Karlovačke i Zagrebačke pivovare, Dukata...

Inače, u postupku ocjenjivanja sudjeluje više od 120 vrhunskih chefova i someliera iz eminentnih europskih, kulinarskih i somelierskih organizacija. Ocjenjuju izgled, miris, okus, teksturu i dojam prehrambenog proizvoda ili pića. Na kraju, zbroj svih ocjena utječe na nagradu koja je podijeljena u tri ranga: tri zlatne zvjezdice za superiornu kvalitetu, dvije ili jedna zvjezdica. 

Svi proizvodi koji dobiju najmanje 70 posto bodova dobivaju nagrade. Jedna zlatna ako je proizvod dobio 70-80 posto bodova, dvije zlatne zvjezdice ako je proizvod dobio 80-90 posto bodova, a tri zlatne zvjezdice ako je proizvod dobio više od 90 posto bodova. 

Andrina Luić/Zadarski list