Sramotna odluka: Od Preka do Poluotoka samo četiri puta na dan!

PREKO – Od druge polovice ožujka, trajekt na liniji Zadar - Preko četiri puta u danu pristajat će na Poluotoku, a ostalih 11 ticanja bit će u Novoj luci Gaženica. Zaključak je to na sastanku koji se u utorak, 3. veljače, održao u Ministarstvu pomorstva, prometa i veza u Zagrebu.

Prema riječima Renate Ivanović, glasnogovornice Ministarstva pomorstva, prometa i veza, nakon višemjesečne analize i razgovora s predstavnicima Zadarske županije, Grada Zadra i Lučke uprave, četiri linije, dvije jutarnje i dvije poslijepodnevne, trebale bi zadovoljiti sve potrebe školaraca, studenata, radnika i ostalih koji poslom odlaze na Poluotok s Ugljana i Pašmana.

Stanovnici dvaju otoka ni u kom slučaju neće biti zakinuti, imat će kao i dosad 15 trajektnih linija dnevno. Putnici koji će se ukrcati na trajekte za Gaženicu, također će brzo stizati do Poluotoka ili nekog drugog odredišta u gradu jer će, kako je na sastanku objasnio predstavnik Liburnije, imati na raspolaganju autobuse kojima će od nove luke do stajališta na Autobusnom kolodvoru voziti samo četiri minute. Za tu namjenu Liburnija je osigurala dva nova, niskopodna autobusa, a po potrebi i više, poručuju iz ministarstva. Brzobrodskih linija, kao što se nagađalo posljednjih godinu dana, neće biti do 2017. jer to nije predviđeno koncesijom.

- Jadrolinija za liniju Zadar - Preko ima koncesiju na dva trajekta do kraja 2016. godine. Hoće li se na međunarodnom natječaju javiti netko tko je spreman održavati klasičnu brodsku liniju, u ovom trenutku nitko ne može znati. Ali Zadarska županija ima ovlasti da za to prijelazno razdoblje raspiše natječaj za koncesiju i na toj liniji angažira nekog privatnog brodara procijeni li da je to isplativo, objašnjava glasnogovornica Ivanović.

Već sljedeći tjedan u Zadru će se održati sastanak s načelnicima otočnih općina Preko, Kali, Kukljica, Pašman i Tkon te predstavnicima Zadarske županije i Grada Zadra kako bi se detaljno dogovorio plovidbeni red uzimajući u obzir ponajprije potrebe učenika, studenata i radnika koji odlaze na Poluotok. 

Za Antu Jerolimova, načelnika Općine Preko i saborskog zastupnika, vijest o četiri dnevne linije s Poluotokom bila je više nego iznenađujuća, a njegovi kolege u Tkonu i Pašmanu, Goran Mušćet i Andro Magić, također su zatečeni „katastrofalnom i sramotnom odlukom“.

- Nema riječi kojima bih opisao ovu odluku, ona je sramotna, pogubna i katastrofalna za sve nas koji živimo na Ugljanu i Pašmanu. Sram može biti i sve one koji su donijeli takvu odluku jer ona nema veze sa zdravim razumom. Neka se svi zajedno utope u moru!, ogorčeno je komentirao Jerolimov i najavio da će se protiv te „svinjarije“  boriti svim sredstvima jer ona ne ide u prilog nikome.

Podsjeća da je Ugljan u 19. i 20. stoljeću imao vezu s gradom, a sada se otočane vraća u u srednji vijek. Također, kaže, godinu dana ministar Siniša Hajdaš Dončić uvjeravao je otočne načelnike da će pola linija voziti na Poluotok, a pola u Gaženicu.

- Sada je jasno da su nam lagali o uspostavljanju brzobrodskih linija prema Poluotoku, jer su natječaj za te linije najavili tek za 2017. godinu. I sada imaju obraza 'prebacivati lopticu u ruke Zadarskoj županiji. Ministra Sinišu Hajdaša Dončiča i sve ljude koji su donijeli ovakav prijedlog pozivam da se otrijezne dok još nije kasno i da po hitnom postupku povuku prijedlog te odluke. Neka shvate da ovime uništavaju svaku mogućnost razvoja naših otoka te ugrožavaju ostanak, u prvom redu mladog stanovništva na otocima. Njima će, u konačnici, biti povoljnije iznajmiti stan u Zadru nego plaćati nekoliko autobusnih linija (primjerice Ugljan – Preko, pa Gaženica – Poluotok i obrnuto) i trajektnu kartu kako bi mogli doći do posla, škole i fakulteta, dakle obaviti ono što njihovi vršnjaci u Zadru i okolici mogu znatno jednostavnije i financijski povoljnije. Nažalost, ovo je još jedan u nizu bešćutnih poteza spram otočnog stanovništva, jer je od samih početaka priče o premještanju dijela linija u Novu luku Gaženica iz resornog ministarstva i Agencije za obalni linijski pomorski promet jasno je naglašeno da se otočanima mora osigurati dovoljan broj linija prema Poluotoku za obavljanje svakodnevnih poslova. Ovime se oni stavljaju u neravnopravan položaj s ostalim stanovnicima Zadarske županije i Republike Hrvatske. Kao načelnik Općine Preko i saborski zastupnik pozivam ministra i suradnike da dođu na naš otok i čuju naše argumente. Još nije kasno, sve pogreške stignu se ispraviti! U suprotnom, ako se ogluše na ovaj naš apel, neka svi zajedno skoče u more i slobodno se utope '"amo di je najdublje", jer će za njima malo tko suzu pustiti s obzirom na to da niti otocima, ali ni cijeloj državi ništa dobroga nisu donijeli. Podsjećam i na protuustavnu odluku o uvođenju otočnih iskaznica kojima se na jedan čudan, diskriminirajući način ograničava broj putovanja otočnog stanovništva u Zadar. Nije li smiješno da ljudi s otoka Rivnja i Sestrunja ne mogu doći do Preka, sjedišta svoje općine, s otočnom tarifom za kartu jer moraju putovati preko Zadra, a time su već prekoračili "limit" od jednog otočnog putovanja dnevno? Pozivam sve otočne načelnike, kao i mještane otoka Ugljana i Pašmana, da se ujedinimo i spriječimo da nas otočane stave u nekakav rezervat, poput Indijanaca, kazao je Jerolimov.